Afd. Esbønderup

Esbønderup Børnehus er beliggende i et villakvarter i det lille landsbysamfund Esbønderup. Børnehuset er en integreret enhed med børn i alderen 0 til skolealderen. Børnehuset er opdelt i 3 stuer. 2 vuggestuer som kaldes Bamsestuen og Troldestuen, 1 gruppe med børn i alderen ca. 3 år – skolealderen som kaldes Abestuen.

Der foregår ligeledes et tæt samarbejde mellem vuggestue- og børnehavegrupper - både pædagogisk og praktisk. Vi åbner og lukker sammen, så alle børn og forældre kender alle voksne i huset.
Som udendørs faciliteter har vi en større legeplads med sandkasse og gyngestativ, et klatre-lege skib, forskellige legehuse, en cykelbane, en grillplads samt et græsareal med rutsjebane.
Vuggestuen har deres egen legeplads men ofte bruger de også børnehavens legeplads.