Afd. Skovkanten

Børnehuset Skovkanten er beliggende i Esrum i to gamle villaer med legepladser ned til Esrum å. Den ene villa rummer én vuggestuen mens den anden rummer én børnehaven. De to huse er adskilt af et kommunalt hus der bliver benyttet til flygtningebolig. Både i vuggestuen og i børnehaven er børnene opdelt i mindre grupper/stuer der tilpasset den aktuelle børnegruppe. På samme måde som i Esbønderup har kommende skolebørn et særligt tilrettelagt forløb med væsentlig kontakt til Tingbakke Skolen der er den lokale skole i området. Begge huse har store legepladser, der har forskellige faciliteter der inspirerer til udendørs leg og bevægelse. Bh har en overdækket bålplads der bliver benyttet af begge huse hele året rundt.